السبت، 14 يونيو 2008

أ/ أيمن.. ومصطفى.. وأنا.. وأنت :)


السلام عليكم يا طالباوية

مش قادر اقولكم الفكرة دي جميلة أد إيه خصوصا اننا اتفرقنا في (الرياض- الخرطوم- الكويت- قطر- لندن- دبي- أبو ظبي) والبقية تأتي وربنا يسهل ونتوسع في كل مكان.

المهم أول حاجة هاكتبها هو موضوع من مراسلنا بقناة الجزيرة أ/ أيمن جمعة وعلى فكرة هو ليه تقرير هيتذاع النهاردة الساعة 6 ونصف مساء على قناة الجزيرة
وأترككم مع نص موضوع مراسلنا:
( السلام عليكم..
اولا خبر المدونة ده هو أسعد خبر سمعته النهاردة.. فمنذ الفجر ونفسي تراودني بأن أكسر دماغ الواد عمر (ابننا الكبير وهناك ايضا جحش صغير اسمه علي وهو ليس باقل اجراما من عمر).. المهم كنت حاكسر راسه بالهونه بسبب شقاوته وعفرته. المهم .. ما علينا فكرة المدونة هايلة.. وربنا يوفقكم.. ومصدر سعادتي أن الطالبية لها مكانة عظيمة في قلبي ولسكانها أكن كل الود والحب.
ففيها ومع أهلها اتعلمت جوهر الاحترام والجدعنة وأن الانسان بتربيته مش بمركزه كما تعلمت اولى خطواتي لمعرفة الله.. صفات دائما ما أرددها كلما التقيت فيه صدفة باحد احبابي من الطالبية
ومش عارف حتصدقوني ولا لاءه..فانا احيانا أعتقد ان كل صفاتي الجيدة اخذتها من الطالبية وكل صفاتي الوحشة اكتسبتها بقرار سيء اجبرتني عليه ظروف زواجي بالابتعاد عن الطالبية.
تحياتي لاحب بقعة في مصر الى قلبي
أيمن جمعة - قناة الجزيرة)

وبجد انتهى تعليق استاذنا أما بالنسبة لأخباري فحاليا لسه في القاهرة عشان في مشاكل في فيزا العمل الخاصة بي في القنصلية السعودية فعاوز دعواتكم يا طالباوية.

وخبر تاني ان مصطفى صلاح هيسافر النهارده الرياض ان شاء الله على طائرة الساعة 7 مساء.. وان شاء الله يوصل بالسلامة

انتهى موجز الاخبار السريع... ونتقابل في موضوعات تانية ان شاء الله

هناك 9 تعليقات:

غير معرف يقول...

الاستاذ ايمن جمعة لك التحية و السلام و شرفتنا يا فندم فى هذه المدونة المتواضعة و نتمنى ان نلتقى عليها دائما و نطمئن على اخبارك و اخبار راس عمر هل موجودة و لا حدث حادث مفاجئ من الاب

غير معرف يقول...

احمد انا من رايى تلغى فكرة السفر دى واضح ان مش مكتوبلك تسافر الا لما يطلع عينك - يسر الله لك ورزقك بمن يخلصلك الورق

غير معرف يقول...

انشاء الله ربنا ييسر لك الامور يا قتيل
مامادو

غير معرف يقول...

الواحد سعيد جدا بموضوع الاستاذ أيمن جمعة لو حد عنده رقم تليفونه يا ريت يرسله لي
مامادو

غير معرف يقول...

بص يا سنوسي انا مستني بس الورق ان شاء الله يخلص وبعدين مااسافرش
يعني بمزاجي مش بمزاجهم هم :)

عشرة عُمر يقول...

ابو سويلم ربنا ييسرلك الحال ويقدرلك اللي فيه الخير .... على فكرة انا ضعيف اوي في موضوع المدونات والظاهر اني حملت صورة ليه على انها الصورة الرئيسية لو عرفت تشيلها شيلها احسن ......

عشرة عُمر يقول...

والظاهر كمان اني دخلت بالحساب الرئيسي ........ يادي الفضايح ... انقذني يا ابو سوييييييييييييييييييلم :)

mustafa يقول...

الحمد لله عرفت ازاي ما ادخلش بالحساب الرئيسي ... اكيد انت بتسال مين ده .. انا هسيبك لذكاءك وحتى لا تحتار انا الباهي :)
بس لسه مش عارف اشيل الصورة

mustafa يقول...

bahy